START Parking Okęcie
Rezerwacja przez internet bardzo sprawna i czytelna. Obsługa bardzo miła i sprawna. Odbiór pasażerów z lotniska Chopina bardzo szybki. Po prostu super!

Rezerwacja przez internet bardzo sprawna i czytelna. Obsługa bardzo miła i sprawna. Odbiór pasażerów z lotniska Chopina bardzo szybki. Po prostu super!
Elżbieta
24h/7 dni
auto pod stałą ochroną
i profesjonalną obserwacją
500 000 zł
najwyższe ubezpieczenie
parkingu przy lotnisku
1 000 000
obsłużonych podróżnych
w całej Polsce
100%
więcej miejsca między autami
w sektorze premium
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
NA NIESTRZEŻONYM PARKINGU START PARKING EKO 1 I EKO 2
z dodatkowym ubezpieczeniem Parkingu na kwotę 500 000 zł
§ 1. INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Niniejszy regulamin najmu miejsca postojowego (dalej Regulamin) na niestrzeżonym parkingu START
Parking EKO 1 i EKO 2 (dalej Parking) zarządzanego przez spółkę START Services Sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie 01 - 171 przy ul. Młynarskiej 42 wpisaną do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000542102, kapitał zakładowy w
wysokości 5000 zł, legitymującą się numerami NIP 5272728907 i REGON 360750593 (dalej jako
Operator Parkingu), określa:
a) zasady zawierania przez osoby zainteresowane skorzystaniem z Parkingu (dalej Klient)
z Operatorem Parkingu umowy najmu miejsca postojowego w rozumieniu art. 835 – 845 Kodeksu
cywilnego (dalej Umowa najmu miejsca postojowego),
b) zasady oraz warunki na jakich Operator Parkingu świadczy na rzecz Klienta usługę w ramach
Umowy najmu miejsca postojowego na Parkingu;
c) zasady oraz warunki na jakich Klient korzysta z usług najmu miejsca postojowego na Parkingu;
d) procedurę reklamacyjną;
e) czas trwania i możliwość odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego
2. Skorzystanie z Parkingu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta Regulaminu
oraz zobowiązaniem się Klienta do jego przestrzegania oraz stosowania się do poleceń wydawanych
przez Operatora Parkingu.
§ 2. ZAKRES USŁUGI NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO ORAZ WARUNKI JEJ ŚWIADCZENIA
1. Usługa najmu miejsca postojowego świadczona przez Operatora Parkingu na rzecz Klienta obejmuje:
a) najem miejsca postojowego przez Klienta na terenie niestrzeżonego Parkingu od zaparkowania
pojazdu na wyznaczonym miejscu parkingowym do czasu zwolnienia tego miejsca parkingowego
w terminie określonym przez Operatora parkingu i Klienta;
b) zapewnienie możliwości skorzystania z usługi dowozu Klienta wraz z osobami towarzyszącymi oraz
bagażem z Parkingu na lotnisko oraz z powrotem na Parking, przy czym odbiór Klienta z lotniska
następuje po telefonicznym potwierdzeniu przez Klienta odebrania bagaży i gotowości do odbioru.
Gwarantowany czas odbioru Klienta po prawidłowym dokonaniu zgłoszenia, nie może przekroczyć
20 minut. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas pomocy obsługi parkingu w załadowaniu bagaży. Jeżeli Klient nie życzy sobie takiej pomocy, powinien to zgłosić obsłudze parkingu;
c) w przypadku opóźnienia lotu powrotnego do 6 godziny doby następującej po ostatniej dobie
wynikającej ze złożonej wcześniej rezerwacji, za świadczenie usługi udostępnienia miejsca
postojowego nie pobiera się dodatkowych opłat. Aby potwierdzić fakt opóźnienia lotu, obsługa
parkingu może zażądać odpowiednich dokumentów;
d) możliwość skorzystania z kabli rozruchowych na terenie Parkingu;
e) możliwość skorzystania z kompresora do pompowania kół na terenie Parkingu.
2. W przypadku braku miejsc na wcześniej zarezerwowanym Parkingu, z przyczyn nie leżących po stronie
Operatora Parkingu, Klient może być przekierowany na inny parking współpracujący ze START
Parking. W takim przypadku jakość usługi musi zostać zachowana na podobnym poziomie.
W przypadku pogorszenia jakości usługi na wskazanym parkingu, Klientowi przysługuje zwrot opłaty
w proporcjonalnej wysokości.
3. Wjazd na parking odbywa się przez szlabany wyposażone w system rejestracji wjazdów. Klient
zobowiązany jest wjechać na parking przez szlaban, a następnie zająć miejsce w wybranym przez
siebie sektorze.
4. Klient jest zobowiązany pozostawić pojazd mechaniczny na miejscu w wybranym przez siebie sektorze.
Pojazd musi być zaparkowany z taki sposób, aby zmieścił się w wyznaczonym miejscu parkingowym,
w szczególności nie utrudniał przemieszczania się po parkingu innym pojazdom. Jeżeli pojazd zostanie
zaparkowany w sektorze innym niż wybrany przez klienta, mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty
wynikające z różnicy w cenie pomiędzy sektorami. W szczególności dotyczy to zaparkowania pojazdu
w sektorach na parkingu strzeżonym PLUS lub PREMIUM.
5. W przypadku niewłaściwego zaparkowania pojazdu, w szczególności jeżeli będzie on utrudniał
poruszanie się po parkingu innym pojazdom lub stwarzał zagrożenie dla mienia, zdrowia bądź życia
innych użytkowników parkingu, Klient wyraża zgodę na przestawienie swojego pojazdu przez
Operatora Parkingu na koszt Klienta. W takim przypadku Klient zostanie obciążony kwotą 200 zł (400
zł w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów), na co wyraża zgodę akceptując niniejszy
Regulamin.
6. Klient ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć pojazd pozostawiony na Parkingu przed samowolnym
przemieszczeniem się w szczególności poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz/lub wrzucenie
pierwszego biegu albo w przypadku pojazdów ze skrzynią automatyczną ustawienie skrzyni w pozycji
parking.
7. W przypadku zaniechania lub nieprawidłowego wykonania działań jakie wskazano powyżej, Klient
ponosi odpowiedzialność materialną i karną na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
8. Klient powinien pozostawić pojazd mechaniczny zabezpieczony przed dostępem do jego wnętrza osób
postronnych w szczególności poprzez szczelne zamknięcie wszystkich szyb oraz zaryglowanie
wszystkich zamków.
9. Parking jest przeznaczony dla pojazdów mechanicznych w szczególności samochodów osobowych
o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd mechaniczny o dopuszczalnej masie całkowitej
powyżej 3,5 tony lub znacznych rozmiarów przekraczających powierzchnię miejsca postojowego, może
korzystać z Parkingu pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora Parkingu.
10. Pojazdy z jakimikolwiek przyczepami mogą korzystać z Parkingu pod warunkiem otrzymania zgody od
Operatora Parkingu.
11. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia
i palenia papierosów, tytoniu czy cygar lub podobnych produktów.
12. Na terenie Parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz zasada pierwszeństwa
przejazdu dla pojazdów nadjeżdżających z prawej strony.
13. Stan techniczny pojazdu Klienta nie powinien zagrażać innym pojazdom pozostawionym na Parkingu.
Przed wjazdem na Parking Klient powinien zgłosić Operatorowi Parkingu wszelkie awarie techniczne,
które mogą zagrozić innym pojazdom.
14. Klient jest zobowiązany zabrać z pojazdu wszelkie wartościowe rzeczy oraz jest zobowiązany nie
pozostawiać w pojeździe zwierząt, substancji niebezpiecznych i innych przedmiotów, które mogłyby
stanowić zagrożenie.
15. Wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego pobranego z bileterki umieszczonej
przed szlabanem wjazdowym na sektory PLUS i PREMIUM. Ruch przez pozostałe szlabany sektorów
EKO 1 i EKO 2, zainstalowane na parkingu, odbywa się na podstawie pobranego biletu parkingowego.
16. Dla klientów z wcześniejszą rezerwacją, wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu
parkingowego drukowanego w bileterce, po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na bilecie
rezerwacyjnym. Kod kreskowy należy zeskanować w urządzeniu znajdującym się bezpośrednio przed
bileterką.
17. Klient ma obowiązek bezwzględnego stosowania się do oznaczeń i informacji umieszczonych na
tablicach informacyjnych na parkingu oraz przed wjazdem na parking, a także do poleceń obsługi
Parkingu.
18. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu na podstawie biletu parkingowego.
19. W przypadku zgubienia lub zaginięcia biletu parkingowego obowiązuje dodatkowa opłata w wys. do
200 zł. płatna w kasie na Parkingu. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu po okazaniu dowodu
rejestracyjnego pojazdu oraz po jego otwarciu i uruchomieniu w obecności przedstawiciela Operatora
Parkingu oryginalnymi kluczykami. Dodatkowo klient zobowiązany jest do wypełnienia
odpowiedniego formularza.
§ 3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA PARKINGU
1. Operator Parkingu odpowiada wobec Klienta za prawidłowe funkcjonowanie Parkingu oraz za
prawidłowe wykonanie usługi najmu miejsca postojowego.
2. W związku z zawarciem Umowy najmu miejsca postojowego, Operator Parkingu nie odpowiada wobec
Klienta za zwrot pojazdu Klientowi w stanie niepogorszonym oraz za szkody wyrządzone w pojeździe
oraz w rzeczach znajdujących się zwykle w pojazdach, w tym za szkody z tytułu ich kradzieży.
3. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody w jego pojeździe lub
w rzeczach pozostawionych w pojeździe będące skutkiem działania siły wyższej lub wynikających
z działań lub zaniechań Klienta.
4. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za pojazd lub szkody w nim
wyrządzone oraz w rzeczach pozostawionych w pojeździe, w przypadku pozostawienia w nim biletu
parkingowego.
5. Operator Parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumyślnie, za drobne szkody
parkingowe nie powodujące utraty jego wartości handlowej oraz za działania osób trzecich. W razie
wystąpienia z roszczeniem w tym zakresie, Operator Parkingu zastrzega sobie prawo do zaniechania
udzielenia odpowiedzi, co nie stanowi uznania roszczenia w jakimkolwiek zakresie.
6. Wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności, opisane niniejszym paragrafie pkt. 3-5, nie dotyczą
konsumentów.
§ 4. ZGODA KLIENTA NA ZMIANĘ MIEJSCA POSTOJOWEGO
Klient wyraża zgodę na zmianę wynajętego miejsca postojowego podczas jego nieobecności przez
Operatora Parkingu, o ile przestawienie pojazdu Klienta będzie konieczne, ponieważ zagraża on
bezpośrednio pozostałym pojazdom, został postawiony w sposób stwarzający zagrożenie dla pojazdu
Klienta lub utrudnia poruszanie się po parkingu i prawidłowe funkcjonowanie parkingu.
§ 5. ZASADY ZAWIERANIA UMOWY NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
1. Umowa najmu miejsca postojowego jest zawierana pomiędzy Klientem a Operatorem Parkingu za
pośrednictwem serwisu internetowego działającego pod domeną www.lotnisko-parkingi.pl oraz pod
domeną www.startparking.pl (dalej Serwis), którego właścicielem i operatorem jest spółka pod firmą
ECOM Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Młynarskiej 42
01-171 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego od numerem KRS 0000427517, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą NIP:
5272681063, REGON: 146228193 oraz adres poczty elektronicznej: biuro@startparking.pl (dalej
ECOM Media lub Operator Serwisu) oraz/lub telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 lub
za pośrednictwem innej strony internetowej prowadzonej przez podmiot współpracujący z ECOM
Media lub w sposób wskazanych przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub bezpośrednio z
Operatorem Parkingu.
2. Zakup lub rezerwacja usługi najmu miejsca postojowego następuje:
a) poprzez wprowadzenie przez Klienta do formularza rezerwacji lub zakupu usługi najmu miejsca
postojowego udostępnionej w Serwisie, zgodnie z Regulaminem Serwisu dostępnym na stronie,
wymaganych danych oraz poprzez zaznaczenie w formularzu rezerwacji odpowiednich opcji oraz
wyrażenie odpowiednich zgód, albo
b) poprzez przekazanie podczas rozmowy telefonicznej lub drogą e-mailową na adresy, zgodnie
z § 5 pkt 1 Regulaminu wymaganych danych oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
c) w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media,
d) zapłatę za miejsce postojowe bezpośrednio u Operatora Parkingu na Parkingu.
3. Dokonanie zakupu lub rezerwacji usługi najmu miejsca postojowego w sposób wskazany w § 5 pkt 1
Regulaminu jest bezpłatny dla Klienta.
Operator Parkingu nie odpowiada za ewentualne obciążenia poczynione z tytułu dokonania rezerwacji
przez podmioty współpracujące z ECOM Media, o których mowa w § 5 punkt 1 Regulaminu.
4. W sytuacji dokonania przez Klienta rezerwacji usługi najmu miejsca postojowego w sposób wskazany
w § 5 pkt 1 Regulaminu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje w całości na terenie Parkingu.
5. W sytuacji dokonania przez Klienta zakupu usługi najmu miejsca postojowego za pomocą Serwisu,
płatność wynagrodzenia za usługę następuje poprzez wpłatę całości wynagrodzenia przed przyjazdem
na Parking na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu, dostępnym m.in. na stronie
www.startparking.pl.
6. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oraz/lub dokonania zakupu usługi najmu miejsca postojowego
przesyłane są Klientowi w formie Biletu parkingowego drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą
według wskazania Klienta.
§ 6. OKRES OBOWIĄZYWANIA ORAZ WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMOWY NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
1. Umowa najmu miejsca postojowego zawarta jest na czas oznaczony i obowiązuje do chwili wykonania
przez Operatora Parkingu usługi tj. do odbioru przez Klienta pojazdu pozostawionego na Parkingu.
2. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego poprzez anulowanie
usługi przechowania pojazdu, na zasadach określonych w regulaminie Serwisu, drogą telefoniczną pod
numerem 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub przez wysłanie
wiadomością e-mail na adres biuro@startparking.pl lub drogą listowną na adres siedziby Operatora
Parkingu w terminie 14 dni od dnia zawarcia najmu miejsca postojowego. Przykładowy wzór
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy najmu miejsca postojowego stanowi Załącznik numer 1
do Regulaminu.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy najmu miejsca
postojowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z §8 Regulaminu.
§ 7. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUGI NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Operatora Parkingu usługi najmu miejsca postojowego należy
składać u Operatora Parkingu na piśmie. Reklamacje te mogą być składane osobiście lub kierowane
za pośrednictwem poczty na adres: ul. Młynarska 42, 01-171 Warszawa. Reklamacje
dotyczące pogorszenia stanu pojazdu należy zgłaszać obsłudze parkingu w momencie odbioru pojazdu
oraz na adres e-mail: POMOC@STARTPARKING.PL Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu terenu
START Parking pozostają bez rozpatrzenia.
2. Prawidłowo zgłoszona reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane Klienta zgłaszającego
reklamację, w tym imię, nazwisko oraz adres korespondencyjny, termin korzystania z miejsca
postojowego, jak również powinna wskazywać wady lub nieprawidłowości w działaniu Parkingu lub
w zakresie świadczenia przez Operatora Parkingu usługi najmu miejsca postojowego lub innych usług
dostępnych na terenie Parkingu. Reklamacja dotycząca pogorszenia stanu pojazdu, niepochodząca od
konsumenta, powinna dodatkowo zawierać dokumentację fotograficzną zgłaszanej szkody.
3. Odpowiedź na reklamację, zawierająca stanowisko Operatora Parkingu, co do zasadności wniesionej
reklamacji, jest wysyłana do Klienta na piśmie, w terminie 14 dni.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem ma w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego z wnioskiem o rozpatrzenie
sporu wynikającego z umowy o świadczenie usługi przechowania ( np. http://www.spsk.wiih.org.pl/)
b) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie
działań mediacyjnym w celu polubownego zakończenia sporu pomiędzy konsumentem a
przedsiębiorcą (np. http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137)
c) Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8. DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
1. Umowa najmu miejsca postojowego zawarta pomiędzy Operatorem Parkingu a Klientem będącym
konsumentem ( art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93)
za pomocą Serwisu lub przez telefon, wiadomość e-mail jest umowa zawartą na odległość ( w
rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku).
2. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego w terminie
czternastu dni od dnia zawarcia umowy. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
najmu miejsca postojowego stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu.
Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta oświadczenia
o anulowaniu usługi udostępnienia miejsca postojowego za pomocą odpowiedniej zakładki Serwisu lub
też telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 (opłata według stawek operatora
telekomunikacyjnego) lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@startparking.pl, za
pośrednictwem poczty na adres Operatora Parkingu lub Serwisu albo też bezpośrednio w siedzibie
Operatora Serwisu lub w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media.
3. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę najmu miejsca postojowego w terminie krótszym
niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi przechowania pojazdu wyraża zgodę na
wykonanie usługi przed upływem 14 dni i tym samym rezygnuje z prawa do odstąpienia od umowy w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy w związku z okresem krótszym niż 14 dni pomiędzy
zawarciem umowy najmu miejsca postojowego a jej wykonaniem.
§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA
1. Dane osobowe Klienta, tj. w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail oraz/lub numer telefonu
kontaktowego (dalej Dane osobowe), będą przetwarzane przez Operatora Parkingu zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002, Nr 101,
poz. 926 z późn. zm.).
2. Operator Parkingu zbiera Dane osobowe Klienta w celu wykonania Umowy najmu miejsca postojowego
oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
3. Udostępnienie przez Klienta Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu
prawidłowej realizacji Umowy najmu miejsca postojowego.
4. Zaznaczając odpowiednie opcje na stronie Serwisu oraz akceptując dane wprowadzone do formularza
rezerwacji /zakupu usługi najmu miejsca postojowego udostępnionego w Serwisie albo przekazując
takie informacje telefonicznie, drogą e-mailową lub w sposób wskazany podmiot współpracujący
z ECOM Media Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora
Parkingu w zakresie niezbędnym do wykonania przez Operatora Parkingu Umowy najmu miejsca
postojowego. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych zgromadzonych przez
Operatora Parkingu, do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
2. Na życzenie Klienta lub osoby przystępującej do skorzystania z usługi najmu miejsca postojowego,
niniejszy Regulamin może być przesłany droga elektroniczną na wskazany przez zainteresowanego
adres mailowy.
Załącznik numer 1
Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Miejscowość, data
Dane konsumenta:
Imię i nazwisko
Adres
(Nazwa i adres przedsiębiorcy)
START Services Sp. z o. o.
ul. Młynarska 42
01-171 Warszawa
biuro@startparking.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja / My ………………………………………………………. niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*)
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej
usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów) jeśli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
NA NIESTRZEŻONYM PARKINGU START PARKING EKO 1 I EKO 2
z dodatkowym ubezpieczeniem Parkingu na kwotę 500 000 zł
§ 1. INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Niniejszy regulamin najmu miejsca postojowego (dalej Regulamin) na niestrzeżonym parkingu START
Parking EKO 1 i EKO 2 (dalej Parking) zarządzanego przez spółkę START Services Sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie 01 - 171 przy ul. Młynarskiej 42 wpisaną do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000542102, kapitał zakładowy w
wysokości 5000 zł, legitymującą się numerami NIP 5272728907 i REGON 360750593 (dalej jako
Operator Parkingu), określa:
a) zasady zawierania przez osoby zainteresowane skorzystaniem z Parkingu (dalej Klient)
z Operatorem Parkingu umowy najmu miejsca postojowego w rozumieniu art. 835 – 845 Kodeksu
cywilnego (dalej Umowa najmu miejsca postojowego),
b) zasady oraz warunki na jakich Operator Parkingu świadczy na rzecz Klienta usługę w ramach
Umowy najmu miejsca postojowego na Parkingu;
c) zasady oraz warunki na jakich Klient korzysta z usług najmu miejsca postojowego na Parkingu;
d) procedurę reklamacyjną;
e) czas trwania i możliwość odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego
2. Skorzystanie z Parkingu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta Regulaminu
oraz zobowiązaniem się Klienta do jego przestrzegania oraz stosowania się do poleceń wydawanych
przez Operatora Parkingu.
§ 2. ZAKRES USŁUGI NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO ORAZ WARUNKI JEJ ŚWIADCZENIA
1. Usługa najmu miejsca postojowego świadczona przez Operatora Parkingu na rzecz Klienta obejmuje:
a) najem miejsca postojowego przez Klienta na terenie niestrzeżonego Parkingu od zaparkowania
pojazdu na wyznaczonym miejscu parkingowym do czasu zwolnienia tego miejsca parkingowego
w terminie określonym przez Operatora parkingu i Klienta;
b) zapewnienie możliwości skorzystania z usługi dowozu Klienta wraz z osobami towarzyszącymi oraz
bagażem z Parkingu na lotnisko oraz z powrotem na Parking, przy czym odbiór Klienta z lotniska
następuje po telefonicznym potwierdzeniu przez Klienta odebrania bagaży i gotowości do odbioru.
Gwarantowany czas odbioru Klienta po prawidłowym dokonaniu zgłoszenia, nie może przekroczyć
20 minut. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas pomocy obsługi parkingu w załadowaniu bagaży. Jeżeli Klient nie życzy sobie takiej pomocy, powinien to zgłosić obsłudze parkingu;
c) w przypadku opóźnienia lotu powrotnego do 6 godziny doby następującej po ostatniej dobie
wynikającej ze złożonej wcześniej rezerwacji, za świadczenie usługi udostępnienia miejsca
postojowego nie pobiera się dodatkowych opłat. Aby potwierdzić fakt opóźnienia lotu, obsługa
parkingu może zażądać odpowiednich dokumentów;
d) możliwość skorzystania z kabli rozruchowych na terenie Parkingu;
e) możliwość skorzystania z kompresora do pompowania kół na terenie Parkingu.
2. W przypadku braku miejsc na wcześniej zarezerwowanym Parkingu, z przyczyn nie leżących po stronie
Operatora Parkingu, Klient może być przekierowany na inny parking współpracujący ze START
Parking. W takim przypadku jakość usługi musi zostać zachowana na podobnym poziomie.
W przypadku pogorszenia jakości usługi na wskazanym parkingu, Klientowi przysługuje zwrot opłaty
w proporcjonalnej wysokości.
3. Wjazd na parking odbywa się przez szlabany wyposażone w system rejestracji wjazdów. Klient
zobowiązany jest wjechać na parking przez szlaban, a następnie zająć miejsce w wybranym przez
siebie sektorze.
4. Klient jest zobowiązany pozostawić pojazd mechaniczny na miejscu w wybranym przez siebie sektorze.
Pojazd musi być zaparkowany z taki sposób, aby zmieścił się w wyznaczonym miejscu parkingowym,
w szczególności nie utrudniał przemieszczania się po parkingu innym pojazdom. Jeżeli pojazd zostanie
zaparkowany w sektorze innym niż wybrany przez klienta, mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty
wynikające z różnicy w cenie pomiędzy sektorami. W szczególności dotyczy to zaparkowania pojazdu
w sektorach na parkingu strzeżonym PLUS lub PREMIUM.
5. W przypadku niewłaściwego zaparkowania pojazdu, w szczególności jeżeli będzie on utrudniał
poruszanie się po parkingu innym pojazdom lub stwarzał zagrożenie dla mienia, zdrowia bądź życia
innych użytkowników parkingu, Klient wyraża zgodę na przestawienie swojego pojazdu przez
Operatora Parkingu na koszt Klienta. W takim przypadku Klient zostanie obciążony kwotą 200 zł (400
zł w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów), na co wyraża zgodę akceptując niniejszy
Regulamin.
6. Klient ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć pojazd pozostawiony na Parkingu przed samowolnym
przemieszczeniem się w szczególności poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz/lub wrzucenie
pierwszego biegu albo w przypadku pojazdów ze skrzynią automatyczną ustawienie skrzyni w pozycji
parking.
7. W przypadku zaniechania lub nieprawidłowego wykonania działań jakie wskazano powyżej, Klient
ponosi odpowiedzialność materialną i karną na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
8. Klient powinien pozostawić pojazd mechaniczny zabezpieczony przed dostępem do jego wnętrza osób
postronnych w szczególności poprzez szczelne zamknięcie wszystkich szyb oraz zaryglowanie
wszystkich zamków.
9. Parking jest przeznaczony dla pojazdów mechanicznych w szczególności samochodów osobowych
o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd mechaniczny o dopuszczalnej masie całkowitej
powyżej 3,5 tony lub znacznych rozmiarów przekraczających powierzchnię miejsca postojowego, może
korzystać z Parkingu pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora Parkingu.
10. Pojazdy z jakimikolwiek przyczepami mogą korzystać z Parkingu pod warunkiem otrzymania zgody od
Operatora Parkingu.
11. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia
i palenia papierosów, tytoniu czy cygar lub podobnych produktów.
12. Na terenie Parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz zasada pierwszeństwa
przejazdu dla pojazdów nadjeżdżających z prawej strony.
13. Stan techniczny pojazdu Klienta nie powinien zagrażać innym pojazdom pozostawionym na Parkingu.
Przed wjazdem na Parking Klient powinien zgłosić Operatorowi Parkingu wszelkie awarie techniczne,
które mogą zagrozić innym pojazdom.
14. Klient jest zobowiązany zabrać z pojazdu wszelkie wartościowe rzeczy oraz jest zobowiązany nie
pozostawiać w pojeździe zwierząt, substancji niebezpiecznych i innych przedmiotów, które mogłyby
stanowić zagrożenie.
15. Wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego pobranego z bileterki umieszczonej
przed szlabanem wjazdowym na sektory PLUS i PREMIUM. Ruch przez pozostałe szlabany sektorów
EKO 1 i EKO 2, zainstalowane na parkingu, odbywa się na podstawie pobranego biletu parkingowego.
16. Dla klientów z wcześniejszą rezerwacją, wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu
parkingowego drukowanego w bileterce, po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na bilecie
rezerwacyjnym. Kod kreskowy należy zeskanować w urządzeniu znajdującym się bezpośrednio przed
bileterką.
17. Klient ma obowiązek bezwzględnego stosowania się do oznaczeń i informacji umieszczonych na
tablicach informacyjnych na parkingu oraz przed wjazdem na parking, a także do poleceń obsługi
Parkingu.
18. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu na podstawie biletu parkingowego.
19. W przypadku zgubienia lub zaginięcia biletu parkingowego obowiązuje dodatkowa opłata w wys. do
200 zł. płatna w kasie na Parkingu. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu po okazaniu dowodu
rejestracyjnego pojazdu oraz po jego otwarciu i uruchomieniu w obecności przedstawiciela Operatora
Parkingu oryginalnymi kluczykami. Dodatkowo klient zobowiązany jest do wypełnienia
odpowiedniego formularza.
§ 3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA PARKINGU
1. Operator Parkingu odpowiada wobec Klienta za prawidłowe funkcjonowanie Parkingu oraz za
prawidłowe wykonanie usługi najmu miejsca postojowego.
2. W związku z zawarciem Umowy najmu miejsca postojowego, Operator Parkingu nie odpowiada wobec
Klienta za zwrot pojazdu Klientowi w stanie niepogorszonym oraz za szkody wyrządzone w pojeździe
oraz w rzeczach znajdujących się zwykle w pojazdach, w tym za szkody z tytułu ich kradzieży.
3. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody w jego pojeździe lub
w rzeczach pozostawionych w pojeździe będące skutkiem działania siły wyższej lub wynikających
z działań lub zaniechań Klienta.
4. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za pojazd lub szkody w nim
wyrządzone oraz w rzeczach pozostawionych w pojeździe, w przypadku pozostawienia w nim biletu
parkingowego.
5. Operator Parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumyślnie, za drobne szkody
parkingowe nie powodujące utraty jego wartości handlowej oraz za działania osób trzecich. W razie
wystąpienia z roszczeniem w tym zakresie, Operator Parkingu zastrzega sobie prawo do zaniechania
udzielenia odpowiedzi, co nie stanowi uznania roszczenia w jakimkolwiek zakresie.
6. Wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności, opisane niniejszym paragrafie pkt. 3-5, nie dotyczą
konsumentów.
§ 4. ZGODA KLIENTA NA ZMIANĘ MIEJSCA POSTOJOWEGO
Klient wyraża zgodę na zmianę wynajętego miejsca postojowego podczas jego nieobecności przez
Operatora Parkingu, o ile przestawienie pojazdu Klienta będzie konieczne, ponieważ zagraża on
bezpośrednio pozostałym pojazdom, został postawiony w sposób stwarzający zagrożenie dla pojazdu
Klienta lub utrudnia poruszanie się po parkingu i prawidłowe funkcjonowanie parkingu.
§ 5. ZASADY ZAWIERANIA UMOWY NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
1. Umowa najmu miejsca postojowego jest zawierana pomiędzy Klientem a Operatorem Parkingu za
pośrednictwem serwisu internetowego działającego pod domeną www.lotnisko-parkingi.pl oraz pod
domeną www.startparking.pl (dalej Serwis), którego właścicielem i operatorem jest spółka pod firmą
ECOM Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Młynarskiej 42
01-171 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego od numerem KRS 0000427517, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą NIP:
5272681063, REGON: 146228193 oraz adres poczty elektronicznej: biuro@startparking.pl (dalej
ECOM Media lub Operator Serwisu) oraz/lub telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 lub
za pośrednictwem innej strony internetowej prowadzonej przez podmiot współpracujący z ECOM
Media lub w sposób wskazanych przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub bezpośrednio z
Operatorem Parkingu.
2. Zakup lub rezerwacja usługi najmu miejsca postojowego następuje:
a) poprzez wprowadzenie przez Klienta do formularza rezerwacji lub zakupu usługi najmu miejsca
postojowego udostępnionej w Serwisie, zgodnie z Regulaminem Serwisu dostępnym na stronie,
wymaganych danych oraz poprzez zaznaczenie w formularzu rezerwacji odpowiednich opcji oraz
wyrażenie odpowiednich zgód, albo
b) poprzez przekazanie podczas rozmowy telefonicznej lub drogą e-mailową na adresy, zgodnie
z § 5 pkt 1 Regulaminu wymaganych danych oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
c) w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media,
d) zapłatę za miejsce postojowe bezpośrednio u Operatora Parkingu na Parkingu.
3. Dokonanie zakupu lub rezerwacji usługi najmu miejsca postojowego w sposób wskazany w § 5 pkt 1
Regulaminu jest bezpłatny dla Klienta.
Operator Parkingu nie odpowiada za ewentualne obciążenia poczynione z tytułu dokonania rezerwacji
przez podmioty współpracujące z ECOM Media, o których mowa w § 5 punkt 1 Regulaminu.
4. W sytuacji dokonania przez Klienta rezerwacji usługi najmu miejsca postojowego w sposób wskazany
w § 5 pkt 1 Regulaminu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje w całości na terenie Parkingu.
5. W sytuacji dokonania przez Klienta zakupu usługi najmu miejsca postojowego za pomocą Serwisu,
płatność wynagrodzenia za usługę następuje poprzez wpłatę całości wynagrodzenia przed przyjazdem
na Parking na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu, dostępnym m.in. na stronie
www.startparking.pl.
6. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oraz/lub dokonania zakupu usługi najmu miejsca postojowego
przesyłane są Klientowi w formie Biletu parkingowego drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą
według wskazania Klienta.
§ 6. OKRES OBOWIĄZYWANIA ORAZ WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMOWY NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
1. Umowa najmu miejsca postojowego zawarta jest na czas oznaczony i obowiązuje do chwili wykonania
przez Operatora Parkingu usługi tj. do odbioru przez Klienta pojazdu pozostawionego na Parkingu.
2. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego poprzez anulowanie
usługi przechowania pojazdu, na zasadach określonych w regulaminie Serwisu, drogą telefoniczną pod
numerem 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub przez wysłanie
wiadomością e-mail na adres biuro@startparking.pl lub drogą listowną na adres siedziby Operatora
Parkingu w terminie 14 dni od dnia zawarcia najmu miejsca postojowego. Przykładowy wzór
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy najmu miejsca postojowego stanowi Załącznik numer 1
do Regulaminu.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy najmu miejsca
postojowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z §8 Regulaminu.
§ 7. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUGI NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO
1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Operatora Parkingu usługi najmu miejsca postojowego należy
składać u Operatora Parkingu na piśmie. Reklamacje te mogą być składane osobiście lub kierowane
za pośrednictwem poczty na adres: ul. Młynarska 42, 01-171 Warszawa. Reklamacje
dotyczące pogorszenia stanu pojazdu należy zgłaszać obsłudze parkingu w momencie odbioru pojazdu
oraz na adres e-mail: POMOC@STARTPARKING.PL Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu terenu
START Parking pozostają bez rozpatrzenia.
2. Prawidłowo zgłoszona reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane Klienta zgłaszającego
reklamację, w tym imię, nazwisko oraz adres korespondencyjny, termin korzystania z miejsca
postojowego, jak również powinna wskazywać wady lub nieprawidłowości w działaniu Parkingu lub
w zakresie świadczenia przez Operatora Parkingu usługi najmu miejsca postojowego lub innych usług
dostępnych na terenie Parkingu. Reklamacja dotycząca pogorszenia stanu pojazdu, niepochodząca od
konsumenta, powinna dodatkowo zawierać dokumentację fotograficzną zgłaszanej szkody.
3. Odpowiedź na reklamację, zawierająca stanowisko Operatora Parkingu, co do zasadności wniesionej
reklamacji, jest wysyłana do Klienta na piśmie, w terminie 14 dni.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem ma w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego z wnioskiem o rozpatrzenie
sporu wynikającego z umowy o świadczenie usługi przechowania ( np. http://www.spsk.wiih.org.pl/)
b) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie
działań mediacyjnym w celu polubownego zakończenia sporu pomiędzy konsumentem a
przedsiębiorcą (np. http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137)
c) Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8. DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
1. Umowa najmu miejsca postojowego zawarta pomiędzy Operatorem Parkingu a Klientem będącym
konsumentem ( art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93)
za pomocą Serwisu lub przez telefon, wiadomość e-mail jest umowa zawartą na odległość ( w
rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku).
2. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego w terminie
czternastu dni od dnia zawarcia umowy. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
najmu miejsca postojowego stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu.
Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta oświadczenia
o anulowaniu usługi udostępnienia miejsca postojowego za pomocą odpowiedniej zakładki Serwisu lub
też telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 (opłata według stawek operatora
telekomunikacyjnego) lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@startparking.pl, za
pośrednictwem poczty na adres Operatora Parkingu lub Serwisu albo też bezpośrednio w siedzibie
Operatora Serwisu lub w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media.
3. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę najmu miejsca postojowego w terminie krótszym
niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi przechowania pojazdu wyraża zgodę na
wykonanie usługi przed upływem 14 dni i tym samym rezygnuje z prawa do odstąpienia od umowy w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy w związku z okresem krótszym niż 14 dni pomiędzy
zawarciem umowy najmu miejsca postojowego a jej wykonaniem.
§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA
1. Dane osobowe Klienta, tj. w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail oraz/lub numer telefonu
kontaktowego (dalej Dane osobowe), będą przetwarzane przez Operatora Parkingu zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002, Nr 101,
poz. 926 z późn. zm.).
2. Operator Parkingu zbiera Dane osobowe Klienta w celu wykonania Umowy najmu miejsca postojowego
oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
3. Udostępnienie przez Klienta Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu
prawidłowej realizacji Umowy najmu miejsca postojowego.
4. Zaznaczając odpowiednie opcje na stronie Serwisu oraz akceptując dane wprowadzone do formularza
rezerwacji /zakupu usługi najmu miejsca postojowego udostępnionego w Serwisie albo przekazując
takie informacje telefonicznie, drogą e-mailową lub w sposób wskazany podmiot współpracujący
z ECOM Media Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora
Parkingu w zakresie niezbędnym do wykonania przez Operatora Parkingu Umowy najmu miejsca
postojowego. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych zgromadzonych przez
Operatora Parkingu, do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
2. Na życzenie Klienta lub osoby przystępującej do skorzystania z usługi najmu miejsca postojowego,
niniejszy Regulamin może być przesłany droga elektroniczną na wskazany przez zainteresowanego
adres mailowy.
Załącznik numer 1
Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Miejscowość, data
Dane konsumenta:
Imię i nazwisko
Adres
(Nazwa i adres przedsiębiorcy)
START Services Sp. z o. o.
ul. Młynarska 42
01-171 Warszawa
biuro@startparking.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja / My ………………………………………………………. niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*)
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej
usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów) jeśli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZECHOWANIA POJAZDU
NA STRZEŻONYM PARKINGU START PARKING PLUS I PREMIUM
z dodatkowym ubezpieczeniem Parkingu na kwotę 500 000 zł
§ 1. INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Niniejszy regulamin najmu korzystania z miejsca postojowego (dalej Regulamin) na strzeżonym parkingu START
Parking PLUS i PREMIUM (dalej Parking) zarządzanego przez spółkę START Services Sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie 01 - 171 przy ul. Młynarskiej 42 wpisaną do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000542102, kapitał zakładowy w
wysokości 5000 zł, legitymującą się numerami NIP 5272728907 i REGON 360750593 (dalej jako
Operator Parkingu), określa:
a) zasady zawierania przez osoby zainteresowane skorzystaniem z Parkingu (dalej Klient)
z Operatorem Parkingu umowy przechowania pojazdu w rozumieniu art. 835 – 845 Kodeksu
cywilnego (dalej Umowa przechowania pojazdu),
b) zasady oraz warunki na jakich Operator Parkingu świadczy na rzecz Klienta usługę w ramach
Umowy przechowania pojazdu na Parkingu;
c) zasady oraz warunki na jakich Klient korzysta z usług przechowania pojazdu na Parkingu;
d) procedurę reklamacyjną;
e) czas trwania i możliwość odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu
2. Skorzystanie z Parkingu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta Regulaminu
oraz zobowiązaniem się Klienta do jego przestrzegania oraz stosowania się do poleceń wydawanych
przez Operatora Parkingu.
§ 2. ZAKRES USŁUGI PRZECHOWANIA POJAZDU ORAZ WARUNKI JEJ ŚWIADCZENIA
1. Usługa przechowania pojazdu świadczona przez Operatora Parkingu na rzecz Klienta obejmuje:
a) przechowanie pojazdu mechanicznego pozostawionego przez Klienta na terenie strzeżonego Parkingu od zaparkowania
pojazdu na wyznaczonym miejscu parkingowym do czasu zwolnienia tego miejsca parkingowego
w terminie określonym przez Operatora parkingu i Klienta;
b) zapewnienie możliwości skorzystania z usługi dowozu Klienta wraz z osobami towarzyszącymi oraz
bagażem z Parkingu na lotnisko oraz z powrotem na Parking, przy czym odbiór Klienta z lotniska
następuje po telefonicznym potwierdzeniu przez Klienta odebrania bagaży i gotowości do odbioru.
Gwarantowany czas odbioru Klienta po prawidłowym dokonaniu zgłoszenia, nie może przekroczyć
20 minut. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas pomocy obsługi parkingu w załadowaniu bagaży. Jeżeli Klient nie życzy sobie takiej pomocy, powinien to zgłosić obsłudze parkingu;
c) w przypadku opóźnienia lotu powrotnego do 6 godziny doby następującej po ostatniej dobie
wynikającej ze złożonej wcześniej rezerwacji, za świadczenie usługi udostępnienia miejsca
postojowego nie pobiera się dodatkowych opłat. Aby potwierdzić fakt opóźnienia lotu, obsługa
parkingu może zażądać odpowiednich dokumentów;
d) możliwość skorzystania z kabli rozruchowych na terenie Parkingu;
e) możliwość skorzystania z kompresora do pompowania kół na terenie Parkingu.
2. W przypadku braku miejsc na wcześniej zarezerwowanym Parkingu, z przyczyn nie leżących po stronie
Operatora Parkingu, Klient może być przekierowany na inny parking współpracujący ze START
Parking. W takim przypadku jakość usługi musi zostać zachowana na podobnym poziomie.
W przypadku pogorszenia jakości usługi na wskazanym parkingu, Klientowi przysługuje zwrot opłaty
w proporcjonalnej wysokości.
3. Wjazd na parking odbywa się przez szlabany wyposażone w system rejestracji wjazdów. Klient
zobowiązany jest wjechać na parking przez szlaban, a następnie zająć miejsce w wybranym przez
siebie sektorze.
4. Klient jest zobowiązany pozostawić pojazd mechaniczny na miejscu w wybranym przez siebie sektorze.
Pojazd musi być zaparkowany z taki sposób, aby zmieścił się w wyznaczonym miejscu parkingowym,
Jeżeli pojazd zostanie zaparkowany w sektorze innym niż wybrany przez klienta, mogą
zostać naliczone dodatkowe opłaty wynikające z różnicy w cenie pomiędzy sektorami. W szczególności
dotyczy to zaparkowania pojazdu w sektorach na parkingu strzeżonym PLUS lub PREMIUM.
5. W przypadku niewłaściwego zaparkowania pojazdu, w szczególności jeżeli będzie on utrudniał
poruszanie się po parkingu innym pojazdom lub stwarzał zagrożenie dla mienia, zdrowia bądź życia
innych użytkowników parkingu, Klient wyraża zgodę na przestawienie swojego pojazdu przez
Operatora Parkingu na koszt Klienta. W takim przypadku Klient zostanie obciążony kwotą 200 zł (400
zł w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów), na co wyraża zgodę akceptując niniejszy
Regulamin.
6. Klient ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć pojazd pozostawiony na Parkingu przed samowolnym
przemieszczeniem się w szczególności poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz/lub wrzucenie
pierwszego biegu albo w przypadku pojazdów ze skrzynią automatyczną ustawienie skrzyni w pozycji
parking.
7. W przypadku zaniechania lub nieprawidłowego wykonania działań jakie wskazano powyżej, Klient
ponosi odpowiedzialność materialną i karną na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
8. Klient powinien pozostawić pojazd mechaniczny zabezpieczony przed dostępem do jego wnętrza osób
postronnych w szczególności poprzez szczelne zamknięcie wszystkich szyb oraz zaryglowanie
wszystkich zamków.
9. Parking jest przeznaczony dla pojazdów mechanicznych w szczególności samochodów osobowych
o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd mechaniczny o dopuszczalnej masie całkowitej
powyżej 3,5 tony lub znacznych rozmiarów przekraczających powierzchnię miejsca postojowego, może
korzystać z Parkingu pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora Parkingu.
10. Pojazdy z jakimikolwiek przyczepami mogą korzystać z Parkingu pod warunkiem otrzymania zgody od
Operatora Parkingu.
11. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia
i palenia papierosów, tytoniu czy cygar lub podobnych produktów.
12. Na terenie Parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz zasada pierwszeństwa
przejazdu dla pojazdów nadjeżdżających z prawej strony.
13. Stan techniczny pojazdu Klienta nie powinien zagrażać innym pojazdom pozostawionym na Parkingu.
Przed wjazdem na Parking Klient powinien zgłosić Operatorowi Parkingu wszelkie awarie techniczne,
które mogą zagrozić innym pojazdom.
14. Klient jest zobowiązany zabrać z pojazdu wszelkie wartościowe rzeczy oraz jest zobowiązany nie
pozostawiać w pojeździe zwierząt, substancji niebezpiecznych i innych przedmiotów, które mogłyby
stanowić zagrożenie.
15. Wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego pobranego z bileterki umieszczonej
przed szlabanem wjazdowym. Ruch przez pozostałe szlabany
zainstalowane na parkingu, odbywa się na podstawie pobranego biletu parkingowego.
16. Dla klientów z wcześniejszą rezerwacją, wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu
parkingowego drukowanego w bileterce, po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na bilecie
rezerwacyjnym. Kod kreskowy należy zeskanować w urządzeniu znajdującym się bezpośrednio przed
bileterką.
17. Klient ma obowiązek bezwzględnego stosowania się do oznaczeń i informacji umieszczonych na
tablicach informacyjnych na parkingu oraz przed wjazdem na parking, a także do poleceń obsługi
Parkingu.
18. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu na podstawie biletu parkingowego.
19. W przypadku zgubienia lub zaginięcia biletu parkingowego obowiązuje dodatkowa opłata w wys. do
200 zł. płatna w kasie na Parkingu. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu po okazaniu dowodu
rejestracyjnego pojazdu oraz po jego otwarciu i uruchomieniu w obecności przedstawiciela Operatora
Parkingu oryginalnymi kluczykami. Dodatkowo klient zobowiązany jest do wypełnienia
odpowiedniego formularza.
§ 3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA PARKINGU
1. Operator Parkingu odpowiada wobec Klienta za prawidłowe funkcjonowanie Parkingu oraz za
prawidłowe wykonanie usługi przechowania pojazdu.
2. W związku z zawarciem Umowy przechowania pojazdu, Operator Parkingu odpowiada wobec
Klienta za zwrot pojazdu Klientowi w stanie niepogorszonym oraz za szkody wyrządzone w pojeździe
oraz w rzeczach znajdujących się zwykle w pojazdach, w tym za szkody z tytułu ich kradzieży.
3. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody w jego pojeździe lub
w rzeczach pozostawionych w pojeździe będące skutkiem działania siły wyższej lub wynikających
z działań lub zaniechań Klienta.
4. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za pojazd lub szkody w nim
wyrządzone oraz w rzeczach pozostawionych w pojeździe, w przypadku pozostawienia w nim biletu
parkingowego.
5. Operator Parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumyślnie, za drobne szkody
parkingowe nie powodujące utraty jego wartości handlowej oraz za działania osób trzecich. W razie
wystąpienia z roszczeniem w tym zakresie, Operator Parkingu zastrzega sobie prawo do zaniechania
udzielenia odpowiedzi, co nie stanowi uznania roszczenia w jakimkolwiek zakresie.
6. Wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności, opisane niniejszym paragrafie, nie dotyczą
konsumentów.
§ 4. ZGODA KLIENTA NA ZMIANĘ MIEJSCA POSTOJOWEGO
Klient wyraża zgodę na zmianę przechowania pojazdu podczas jego nieobecności przez
Operatora Parkingu, o ile przestawienie pojazdu Klienta będzie konieczne, ponieważ zagraża on
bezpośrednio pozostałym pojazdom, został postawiony w sposób stwarzający zagrożenie dla pojazdu
Klienta lub utrudnia poruszanie się po parkingu i prawidłowe funkcjonowanie parkingu.
§ 5. ZASADY ZAWIERANIA UMOWY PRZECHOWANIA POJAZDU
1. Umowa przechowania pojazdu jest zawierana pomiędzy Klientem a Operatorem Parkingu za
pośrednictwem serwisu internetowego działającego pod domeną www.lotnisko-parkingi.pl oraz pod
domeną www.startparking.pl (dalej Serwis), którego właścicielem i operatorem jest spółka pod firmą
ECOM Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Młynarskiej 42
01-171 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego od numerem KRS 0000427517, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą NIP:
5272681063, REGON: 146228193 oraz adres poczty elektronicznej: biuro@startparking.pl (dalej
ECOM Media lub Operator Serwisu) oraz/lub telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 lub
za pośrednictwem innej strony internetowej prowadzonej przez podmiot współpracujący z ECOM
Media lub w sposób wskazanych przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub bezpośrednio z
Operatorem Parkingu.
2. Zakup lub rezerwacja usługi przechowania pojazdu następuje:
a) poprzez wprowadzenie przez Klienta do formularza rezerwacji lub zakupu usługi przechowania
pojazdu udostępnionej w Serwisie, zgodnie z Regulaminem Serwisu dostępnym na stronie,
wymaganych danych oraz poprzez zaznaczenie w formularzu rezerwacji odpowiednich opcji oraz
wyrażenie odpowiednich zgód, albo
b) poprzez przekazanie podczas rozmowy telefonicznej lub drogą e-mailową na adresy, zgodnie
z § 5 pkt 1 Regulaminu wymaganych danych oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
c) w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media,
d) zapłatę za miejsce postojowe bezpośrednio u Operatora Parking na Parkingu.
3. Dokonanie zakupu lub rezerwacji usługi przechowanie pojazdu w sposób wskazany w § 5 pkt 1
Regulaminu jest bezpłatny dla Klienta.
Operator Parkingu nie odpowiada za ewentualne obciążenia poczynione z tytułu dokonania rezerwacji
przez podmioty współpracujące z ECOM Media, o których mowa w § 5 punkt 1 Regulaminu.
4. W sytuacji dokonania przez Klienta rezerwacji usługi przechowanie pojazdu w sposób wskazany
w § 5 pkt 1 Regulaminu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje w całości na terenie Parkingu.
5. W sytuacji dokonania przez Klienta zakupu usługi przechowanie pojazdu za pomocą Serwisu,
płatność wynagrodzenia za usługę następuje poprzez wpłatę całości wynagrodzenia przed przyjazdem
na Parking na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu, dostępnym m.in. na stronie
www.startparking.pl.
6. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oraz/lub dokonania zakupu usługi przechowanie pojazdu
przesyłane są Klientowi w formie Biletu parkingowego drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą
według wskazania Klienta.
§ 6. OKRES OBOWIĄZYWANIA ORAZ WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMOWY PRZECHOWANIA POJAZDU
1. Umowa przechowanie pojazdu zawarta jest na czas oznaczony i obowiązuje do chwili wykonania
przez Operatora Parkingu usługi przechowania pojazdu tj. do odbioru przez Klienta pojazdu pozostawionego na Parkingu.
2. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy przechowanie pojazdu poprzez anulowanie
usługi przechowania pojazdu, na zasadach określonych w regulaminie Serwisu, drogą telefoniczną pod
numerem 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub przez wysłanie
wiadomością e-mail na adres biuro@startparking.pl lub drogą listowną na adres siedziby Operatora
Parkingu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy przechowania pojazdu. Przykładowy wzór
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przechowania pojazdu stanowi Załącznik numer 1
do Regulaminu.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu
zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z §8 Regulaminu.
§ 7. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUGI PRZECHOWANIA POJAZDU
1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Operatora Parkingu usługi przechowania pojazdu należy
składać u Operatora Parkingu na piśmie. Reklamacje te mogą być składane osobiście lub kierowane
za pośrednictwem poczty na adres: ul. Młynarska 42, 01-171 Warszawa. Reklamacje
dotyczące pogorszenia stanu pojazdu należy zgłaszać obsłudze parkingu w momencie odbioru pojazdu
oraz na adres e-mail: POMOC@STARTPARKING.PL Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu terenu
START Parking pozostają bez rozpatrzenia.
2. Prawidłowo zgłoszona reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane Klienta zgłaszającego
reklamację, w tym imię, nazwisko oraz adres korespondencyjny, termin korzystania z miejsca
postojowego, jak również powinna wskazywać wady lub nieprawidłowości w działaniu Parkingu lub
w zakresie świadczenia przez Operatora Parkingu usługi udostępnienia miejsca postojowego lub innych usług
dostępnych na terenie Parkingu. Reklamacja dotycząca pogorszenia stanu pojazdu, niepochodząca od
konsumenta, powinna dodatkowo zawierać dokumentację fotograficzną zgłaszanej szkody.
3. Odpowiedź na reklamację, zawierająca stanowisko Operatora Parkingu, co do zasadności wniesionej
reklamacji, jest wysyłana do Klienta na piśmie, w terminie 14 dni.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem ma w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego z wnioskiem o rozpatrzenie
sporu wynikającego z umowy o świadczenie usługi przechowania ( np. http://www.spsk.wiih.org.pl/)
b) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie
działań mediacyjnym w celu polubownego zakończenia sporu pomiędzy konsumentem a
przedsiębiorcą (np. http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137)
c) Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8. DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
1. Umowa przechowania pojazdu zawarta pomiędzy Operatorem Parkingu a Klientem będącym
konsumentem ( art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93)
za pomocą Serwisu lub przez telefon, wiadomość e-mail jest umowa zawartą na odległość ( w
rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku).
2. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu w terminie
czternastu dni od dnia zawarcia umowy. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
przechowania pojazdu stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu.
Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta oświadczenia
o anulowaniu usługi udostępnienia miejsca postojowego za pomocą odpowiedniej zakładki Serwisu lub
też telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 (opłata według stawek operatora
telekomunikacyjnego) lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@startparking.pl, za
pośrednictwem poczty na adres Operatora Parkingu lub Serwisu albo też bezpośrednio w siedzibie
Operatora Serwisu lub w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media.
3. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę najmu miejsca postojowego w terminie krótszym
niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi przechowania pojazdu wyraża zgodę na
wykonanie usługi przed upływem 14 dni i tym samym rezygnuje z prawa do odstąpienia od umowy w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy w związku z okresem krótszym niż 14 dni pomiędzy
zawarciem umowy najmu miejsca postojowego a jej wykonaniem.
§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA
1. Dane osobowe Klienta, tj. w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail oraz/lub numer telefonu
kontaktowego (dalej Dane osobowe), będą przetwarzane przez Operatora Parkingu zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002, Nr 101,
poz. 926 z późn. zm.).
2. Operator Parkingu zbiera Dane osobowe Klienta w celu wykonania Umowy przechowania pojazdu
oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
3. Udostępnienie przez Klienta Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu
prawidłowej realizacji Umowy przechowania pojazdu.
4. Zaznaczając odpowiednie opcje na stronie Serwisu oraz akceptując dane wprowadzone do formularza
rezerwacji /zakupu usługi najmu miejsca postojowego udostępnionego w Serwisie albo przekazując
takie informacje telefonicznie, drogą e-mailową lub w sposób wskazany podmiot współpracujący
z ECOM Media Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora
Parkingu w zakresie niezbędnym do wykonania przez Operatora Parkingu Umowy przechowania pojazdu.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych zgromadzonych przez
Operatora Parkingu, do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
2. Na życzenie Klienta lub osoby przystępującej do skorzystania z usługi przechowania,
niniejszy Regulamin może być przesłany droga elektroniczną na wskazany przez zainteresowanego
adres mailowy.
Załącznik numer 1
Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Miejscowość, data
Dane konsumenta:
Imię i nazwisko
Adres
(Nazwa i adres przedsiębiorcy)
START Services Sp. z o. o.
ul. Młynarska 42
01-171 Warszawa
biuro@startparking.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja / My ………………………………………………………. niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*)
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej
usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów) jeśli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZECHOWANIA POJAZDU
NA STRZEŻONYM PARKINGU START PARKING PLUS I PREMIUM
z dodatkowym ubezpieczeniem Parkingu na kwotę 500 000 zł
§ 1. INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Niniejszy regulamin najmu korzystania z miejsca postojowego (dalej Regulamin) na strzeżonym parkingu START
Parking PLUS i PREMIUM (dalej Parking) zarządzanego przez spółkę START Services Sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie 01 - 171 przy ul. Młynarskiej 42 wpisaną do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000542102, kapitał zakładowy w
wysokości 5000 zł, legitymującą się numerami NIP 5272728907 i REGON 360750593 (dalej jako
Operator Parkingu), określa:
a) zasady zawierania przez osoby zainteresowane skorzystaniem z Parkingu (dalej Klient)
z Operatorem Parkingu umowy przechowania pojazdu w rozumieniu art. 835 – 845 Kodeksu
cywilnego (dalej Umowa przechowania pojazdu),
b) zasady oraz warunki na jakich Operator Parkingu świadczy na rzecz Klienta usługę w ramach
Umowy przechowania pojazdu na Parkingu;
c) zasady oraz warunki na jakich Klient korzysta z usług przechowania pojazdu na Parkingu;
d) procedurę reklamacyjną;
e) czas trwania i możliwość odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu
2. Skorzystanie z Parkingu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta Regulaminu
oraz zobowiązaniem się Klienta do jego przestrzegania oraz stosowania się do poleceń wydawanych
przez Operatora Parkingu.
§ 2. ZAKRES USŁUGI PRZECHOWANIA POJAZDU ORAZ WARUNKI JEJ ŚWIADCZENIA
1. Usługa przechowania pojazdu świadczona przez Operatora Parkingu na rzecz Klienta obejmuje:
a) przechowanie pojazdu mechanicznego pozostawionego przez Klienta na terenie strzeżonego Parkingu od zaparkowania
pojazdu na wyznaczonym miejscu parkingowym do czasu zwolnienia tego miejsca parkingowego
w terminie określonym przez Operatora parkingu i Klienta;
b) zapewnienie możliwości skorzystania z usługi dowozu Klienta wraz z osobami towarzyszącymi oraz
bagażem z Parkingu na lotnisko oraz z powrotem na Parking, przy czym odbiór Klienta z lotniska
następuje po telefonicznym potwierdzeniu przez Klienta odebrania bagaży i gotowości do odbioru.
Gwarantowany czas odbioru Klienta po prawidłowym dokonaniu zgłoszenia, nie może przekroczyć
20 minut. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas pomocy obsługi parkingu w załadowaniu bagaży. Jeżeli Klient nie życzy sobie takiej pomocy, powinien to zgłosić obsłudze parkingu;
c) w przypadku opóźnienia lotu powrotnego do 6 godziny doby następującej po ostatniej dobie
wynikającej ze złożonej wcześniej rezerwacji, za świadczenie usługi udostępnienia miejsca
postojowego nie pobiera się dodatkowych opłat. Aby potwierdzić fakt opóźnienia lotu, obsługa
parkingu może zażądać odpowiednich dokumentów;
d) możliwość skorzystania z kabli rozruchowych na terenie Parkingu;
e) możliwość skorzystania z kompresora do pompowania kół na terenie Parkingu.
2. W przypadku braku miejsc na wcześniej zarezerwowanym Parkingu, z przyczyn nie leżących po stronie
Operatora Parkingu, Klient może być przekierowany na inny parking współpracujący ze START
Parking. W takim przypadku jakość usługi musi zostać zachowana na podobnym poziomie.
W przypadku pogorszenia jakości usługi na wskazanym parkingu, Klientowi przysługuje zwrot opłaty
w proporcjonalnej wysokości.
3. Wjazd na parking odbywa się przez szlabany wyposażone w system rejestracji wjazdów. Klient
zobowiązany jest wjechać na parking przez szlaban, a następnie zająć miejsce w wybranym przez
siebie sektorze.
4. Klient jest zobowiązany pozostawić pojazd mechaniczny na miejscu w wybranym przez siebie sektorze.
Pojazd musi być zaparkowany z taki sposób, aby zmieścił się w wyznaczonym miejscu parkingowym,
Jeżeli pojazd zostanie zaparkowany w sektorze innym niż wybrany przez klienta, mogą
zostać naliczone dodatkowe opłaty wynikające z różnicy w cenie pomiędzy sektorami. W szczególności
dotyczy to zaparkowania pojazdu w sektorach na parkingu strzeżonym PLUS lub PREMIUM.
5. W przypadku niewłaściwego zaparkowania pojazdu, w szczególności jeżeli będzie on utrudniał
poruszanie się po parkingu innym pojazdom lub stwarzał zagrożenie dla mienia, zdrowia bądź życia
innych użytkowników parkingu, Klient wyraża zgodę na przestawienie swojego pojazdu przez
Operatora Parkingu na koszt Klienta. W takim przypadku Klient zostanie obciążony kwotą 200 zł (400
zł w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów), na co wyraża zgodę akceptując niniejszy
Regulamin.
6. Klient ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć pojazd pozostawiony na Parkingu przed samowolnym
przemieszczeniem się w szczególności poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz/lub wrzucenie
pierwszego biegu albo w przypadku pojazdów ze skrzynią automatyczną ustawienie skrzyni w pozycji
parking.
7. W przypadku zaniechania lub nieprawidłowego wykonania działań jakie wskazano powyżej, Klient
ponosi odpowiedzialność materialną i karną na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
8. Klient powinien pozostawić pojazd mechaniczny zabezpieczony przed dostępem do jego wnętrza osób
postronnych w szczególności poprzez szczelne zamknięcie wszystkich szyb oraz zaryglowanie
wszystkich zamków.
9. Parking jest przeznaczony dla pojazdów mechanicznych w szczególności samochodów osobowych
o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd mechaniczny o dopuszczalnej masie całkowitej
powyżej 3,5 tony lub znacznych rozmiarów przekraczających powierzchnię miejsca postojowego, może
korzystać z Parkingu pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora Parkingu.
10. Pojazdy z jakimikolwiek przyczepami mogą korzystać z Parkingu pod warunkiem otrzymania zgody od
Operatora Parkingu.
11. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia
i palenia papierosów, tytoniu czy cygar lub podobnych produktów.
12. Na terenie Parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz zasada pierwszeństwa
przejazdu dla pojazdów nadjeżdżających z prawej strony.
13. Stan techniczny pojazdu Klienta nie powinien zagrażać innym pojazdom pozostawionym na Parkingu.
Przed wjazdem na Parking Klient powinien zgłosić Operatorowi Parkingu wszelkie awarie techniczne,
które mogą zagrozić innym pojazdom.
14. Klient jest zobowiązany zabrać z pojazdu wszelkie wartościowe rzeczy oraz jest zobowiązany nie
pozostawiać w pojeździe zwierząt, substancji niebezpiecznych i innych przedmiotów, które mogłyby
stanowić zagrożenie.
15. Wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego pobranego z bileterki umieszczonej
przed szlabanem wjazdowym. Ruch przez pozostałe szlabany
zainstalowane na parkingu, odbywa się na podstawie pobranego biletu parkingowego.
16. Dla klientów z wcześniejszą rezerwacją, wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu
parkingowego drukowanego w bileterce, po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na bilecie
rezerwacyjnym. Kod kreskowy należy zeskanować w urządzeniu znajdującym się bezpośrednio przed
bileterką.
17. Klient ma obowiązek bezwzględnego stosowania się do oznaczeń i informacji umieszczonych na
tablicach informacyjnych na parkingu oraz przed wjazdem na parking, a także do poleceń obsługi
Parkingu.
18. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu na podstawie biletu parkingowego.
19. W przypadku zgubienia lub zaginięcia biletu parkingowego obowiązuje dodatkowa opłata w wys. do
200 zł. płatna w kasie na Parkingu. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu po okazaniu dowodu
rejestracyjnego pojazdu oraz po jego otwarciu i uruchomieniu w obecności przedstawiciela Operatora
Parkingu oryginalnymi kluczykami. Dodatkowo klient zobowiązany jest do wypełnienia
odpowiedniego formularza.
§ 3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA PARKINGU
1. Operator Parkingu odpowiada wobec Klienta za prawidłowe funkcjonowanie Parkingu oraz za
prawidłowe wykonanie usługi przechowania pojazdu.
2. W związku z zawarciem Umowy przechowania pojazdu, Operator Parkingu odpowiada wobec
Klienta za zwrot pojazdu Klientowi w stanie niepogorszonym oraz za szkody wyrządzone w pojeździe
oraz w rzeczach znajdujących się zwykle w pojazdach, w tym za szkody z tytułu ich kradzieży.
3. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody w jego pojeździe lub
w rzeczach pozostawionych w pojeździe będące skutkiem działania siły wyższej lub wynikających
z działań lub zaniechań Klienta.
4. Operator Parkingu nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za pojazd lub szkody w nim
wyrządzone oraz w rzeczach pozostawionych w pojeździe, w przypadku pozostawienia w nim biletu
parkingowego.
5. Operator Parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumyślnie, za drobne szkody
parkingowe nie powodujące utraty jego wartości handlowej oraz za działania osób trzecich. W razie
wystąpienia z roszczeniem w tym zakresie, Operator Parkingu zastrzega sobie prawo do zaniechania
udzielenia odpowiedzi, co nie stanowi uznania roszczenia w jakimkolwiek zakresie.
6. Wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności, opisane niniejszym paragrafie, nie dotyczą
konsumentów.
§ 4. ZGODA KLIENTA NA ZMIANĘ MIEJSCA POSTOJOWEGO
Klient wyraża zgodę na zmianę przechowania pojazdu podczas jego nieobecności przez
Operatora Parkingu, o ile przestawienie pojazdu Klienta będzie konieczne, ponieważ zagraża on
bezpośrednio pozostałym pojazdom, został postawiony w sposób stwarzający zagrożenie dla pojazdu
Klienta lub utrudnia poruszanie się po parkingu i prawidłowe funkcjonowanie parkingu.
§ 5. ZASADY ZAWIERANIA UMOWY PRZECHOWANIA POJAZDU
1. Umowa przechowania pojazdu jest zawierana pomiędzy Klientem a Operatorem Parkingu za
pośrednictwem serwisu internetowego działającego pod domeną www.lotnisko-parkingi.pl oraz pod
domeną www.startparking.pl (dalej Serwis), którego właścicielem i operatorem jest spółka pod firmą
ECOM Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Młynarska 42
01-171 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego od numerem KRS 0000427517, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadającą NIP:
5272681063, REGON: 146228193 oraz adres poczty elektronicznej: biuro@startparking.pl (dalej
ECOM Media lub Operator Serwisu) oraz/lub telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 lub
za pośrednictwem innej strony internetowej prowadzonej przez podmiot współpracujący z ECOM
Media lub w sposób wskazanych przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub bezpośrednio z
Operatorem Parkingu.
2. Zakup lub rezerwacja usługi przechowania pojazdu następuje:
a) poprzez wprowadzenie przez Klienta do formularza rezerwacji lub zakupu usługi przechowania
pojazdu udostępnionej w Serwisie, zgodnie z Regulaminem Serwisu dostępnym na stronie,
wymaganych danych oraz poprzez zaznaczenie w formularzu rezerwacji odpowiednich opcji oraz
wyrażenie odpowiednich zgód, albo
b) poprzez przekazanie podczas rozmowy telefonicznej lub drogą e-mailową na adresy, zgodnie
z § 5 pkt 1 Regulaminu wymaganych danych oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
c) w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media,
d) zapłatę za miejsce postojowe bezpośrednio u Operatora Parking na Parkingu.
3. Dokonanie zakupu lub rezerwacji usługi przechowanie pojazdu w sposób wskazany w § 5 pkt 1
Regulaminu jest bezpłatny dla Klienta.
Operator Parkingu nie odpowiada za ewentualne obciążenia poczynione z tytułu dokonania rezerwacji
przez podmioty współpracujące z ECOM Media, o których mowa w § 5 punkt 1 Regulaminu.
4. W sytuacji dokonania przez Klienta rezerwacji usługi przechowanie pojazdu w sposób wskazany
w § 5 pkt 1 Regulaminu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje w całości na terenie Parkingu.
5. W sytuacji dokonania przez Klienta zakupu usługi przechowanie pojazdu za pomocą Serwisu,
płatność wynagrodzenia za usługę następuje poprzez wpłatę całości wynagrodzenia przed przyjazdem
na Parking na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu, dostępnym m.in. na stronie
www.startparking.pl.
6. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oraz/lub dokonania zakupu usługi przechowanie pojazdu
przesyłane są Klientowi w formie Biletu parkingowego drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą
według wskazania Klienta.
§ 6. OKRES OBOWIĄZYWANIA ORAZ WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMOWY PRZECHOWANIA POJAZDU
1. Umowa przechowanie pojazdu zawarta jest na czas oznaczony i obowiązuje do chwili wykonania
przez Operatora Parkingu usługi przechowania pojazdu tj. do odbioru przez Klienta pojazdu pozostawionego na Parkingu.
2. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy przechowanie pojazdu poprzez anulowanie
usługi przechowania pojazdu, na zasadach określonych w regulaminie Serwisu, drogą telefoniczną pod
numerem 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub przez wysłanie
wiadomością e-mail na adres biuro@startparking.pl lub drogą listowną na adres siedziby Operatora
Parkingu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy przechowania pojazdu. Przykładowy wzór
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przechowania pojazdu stanowi Załącznik numer 1
do Regulaminu.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu
zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z §8 Regulaminu.
§ 7. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUGI PRZECHOWANIA POJAZDU
1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Operatora Parkingu usługi przechowania pojazdu należy
składać u Operatora Parkingu na piśmie. Reklamacje te mogą być składane osobiście lub kierowane
za pośrednictwem poczty na adres: ul. Młynarska 42, 01-171 Warszawa. Reklamacje
dotyczące pogorszenia stanu pojazdu należy zgłaszać obsłudze parkingu w momencie odbioru pojazdu
oraz na adres e-mail: POMOC@STARTPARKING.PL Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu terenu
START Parking pozostają bez rozpatrzenia.
2. Prawidłowo zgłoszona reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane Klienta zgłaszającego
reklamację, w tym imię, nazwisko oraz adres korespondencyjny, termin korzystania z miejsca
postojowego, jak również powinna wskazywać wady lub nieprawidłowości w działaniu Parkingu lub
w zakresie świadczenia przez Operatora Parkingu usługi udostępnienia miejsca postojowego lub innych usług
dostępnych na terenie Parkingu. Reklamacja dotycząca pogorszenia stanu pojazdu, niepochodząca od
konsumenta, powinna dodatkowo zawierać dokumentację fotograficzną zgłaszanej szkody.
3. Odpowiedź na reklamację, zawierająca stanowisko Operatora Parkingu, co do zasadności wniesionej
reklamacji, jest wysyłana do Klienta na piśmie, w terminie 14 dni.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem ma w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego z wnioskiem o rozpatrzenie
sporu wynikającego z umowy o świadczenie usługi przechowania ( np. http://www.spsk.wiih.org.pl/)
b) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie
działań mediacyjnym w celu polubownego zakończenia sporu pomiędzy konsumentem a
przedsiębiorcą (np. http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137)
c) Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8. DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
1. Umowa przechowania pojazdu zawarta pomiędzy Operatorem Parkingu a Klientem będącym
konsumentem ( art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93)
za pomocą Serwisu lub przez telefon, wiadomość e-mail jest umowa zawartą na odległość ( w
rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku).
2. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu w terminie
czternastu dni od dnia zawarcia umowy. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
przechowania pojazdu stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu.
Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta oświadczenia
o anulowaniu usługi udostępnienia miejsca postojowego za pomocą odpowiedniej zakładki Serwisu lub
też telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 (opłata według stawek operatora
telekomunikacyjnego) lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@startparking.pl, za
pośrednictwem poczty na adres Operatora Parkingu lub Serwisu albo też bezpośrednio w siedzibie
Operatora Serwisu lub w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media.
3. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę najmu miejsca postojowego w terminie krótszym
niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi przechowania pojazdu wyraża zgodę na
wykonanie usługi przed upływem 14 dni i tym samym rezygnuje z prawa do odstąpienia od umowy w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy w związku z okresem krótszym niż 14 dni pomiędzy
zawarciem umowy najmu miejsca postojowego a jej wykonaniem.
§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTA
1. Dane osobowe Klienta, tj. w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail oraz/lub numer telefonu
kontaktowego (dalej Dane osobowe), będą przetwarzane przez Operatora Parkingu zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002, Nr 101,
poz. 926 z późn. zm.).
2. Operator Parkingu zbiera Dane osobowe Klienta w celu wykonania Umowy przechowania pojazdu
oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
3. Udostępnienie przez Klienta Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu
prawidłowej realizacji Umowy przechowania pojazdu.
4. Zaznaczając odpowiednie opcje na stronie Serwisu oraz akceptując dane wprowadzone do formularza
rezerwacji /zakupu usługi najmu miejsca postojowego udostępnionego w Serwisie albo przekazując
takie informacje telefonicznie, drogą e-mailową lub w sposób wskazany podmiot współpracujący
z ECOM Media Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora
Parkingu w zakresie niezbędnym do wykonania przez Operatora Parkingu Umowy przechowania pojazdu.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych zgromadzonych przez
Operatora Parkingu, do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
2. Na życzenie Klienta lub osoby przystępującej do skorzystania z usługi przechowania,
niniejszy Regulamin może być przesłany droga elektroniczną na wskazany przez zainteresowanego
adres mailowy.
Załącznik numer 1
Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Miejscowość, data
Dane konsumenta:
Imię i nazwisko
Adres
(Nazwa i adres przedsiębiorcy)
START Services Sp. z o. o.
ul. Młynarska 42
01-171 Warszawa
biuro@startparking.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja / My ………………………………………………………. niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*)
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej
usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów) jeśli oświadczenie jest przesyłane w wersji papierowej
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru
Doba gratis
w przypadku
opóźnionego lotu
Salonik podróżnego
chwila relaksu przed
i po podróży
Bezpłatna zmiana
możliwość edycji zamówienia
nawet dzień przed wylotem
Od południa - krajowa 7.
Z kierunku Wrocław, Katowice, Kraków
Po wjeździe na trasę S8 należy jechać zgodnie z oznaczeniami na lotnisko im. Fryderyka Chopina. Zaraz po zjeździe z trasy S8 na trasę S2 po ok. 200 m proszę zjechać pierwszym zjazdem w prawo, następnie na rondzie skręcić w lewo w kierunku Centrum. Należy kontynuować jazdę Al. Krakowską przez następne 390 m i na wysokości stacji paliw Orlen należy skręcić w prawo i jechać 300 m prosto. Na wprost znajduje się START Parking.
Od trasy S2 - Obwodnica Warszawy - wjazd z tras: A2 i S8
Z kierunku Poznań, Gdańsk, Łódź, Białystok
Po zjechaniu z trasy A2 lub S8 i wjechaniu na trasę S2 (węzeł Konotopa), należy kierować się na pierwszy zjazd – Wrocław, Katowice, Kraków (trasa krajowa 7). Proszę nie kierować się na Lotnisko! Następnie należy minąć bezpośredni zjazd na Wrocław, Katowice i Kraków. Za ok. 200 m proszę zjechać następnym zjazdem w prawo i na rondzie skręcić w lewo w kierunku Centrum. Należy kontynuować jazdę Al. Krakowską przez następne 390 m i na wysokości stacji paliw Orlen należy skręcić w prawo i jechać 300 m prosto. Na wprost znajduje się START Parking.
Z centrum Warszawy
Z kierunku Białystok, Terespol, Lublin
Jadąc przez Warszawę należy kierować się na Kraków, Katowice, Wrocław do momentu dojechania do ul. Grójeckiej. Proszę kontynuować jazdę prosto ul. Grójecką (kierunek Raszyn), która po minięciu dużego skrzyżowania z ul. Łopuszańską, zmieni się w Aleję Krakowską. Proszę nie kierować się na Lotnisko! Kontynuując jazdę Al. Krakowską dojedziecie Państwo do ronda pod trasą S2, na którym należy zawrócić a następnie kontynuować jazdę Al. Krakowską przez następne 390 m i na wysokości stacji paliw Orlen należy skręcić w prawo i jechać 300 m prosto. Na wprost znajduje się START Parking.
UWAGA:
Bezpośrednio przed skretem na wysokości stacji paliw Orlen, po prawej stronie drogi stoi reklama START Parking.
Najwyższa jakość usługi. Wolę zostawić tu samochód na 2 tygodnie wakacji niż trzymać w garażu, gdy nikogo nie ma w domu.
brak
Ogólna ocena: 5,00
Obsługa parkingu: 5,00
Lokalizacja i otoczenie: 5,00
Maciej
Jestem bardzo zadowolony
brak
Ogólna ocena: 5,00
Obsługa parkingu: 5,00
Lokalizacja i otoczenie: 5,00
Piotr
Polecam. Szybki transfer, miła obsługa, samochód bez najmniejszych uszkodzeń.
brak
Ogólna ocena: 5,00
Obsługa parkingu: 5,00
Lokalizacja i otoczenie: 5,00